Nyheder


Hyundai i10 er blevet endnu skarpere

Hyundais mikrobil, i10, er både en af markedets mest rummelige og en af de mest solgte i sin klasse. Nu er den blevet opgraderet med et friskere ydre og – ikke mindst – et endnu mere attraktivt indre med bl.a. mulighed for touchskærm og smartphone-integration. Priserne er fortsat skarpe og starter ved 84.995,- kr.

Hyundai i10

Hyundai lancerer nu en faceliftet udgave af mikrobilen i10, der i efteråret markerede sig som den næstmest solgte bil i sin klasse.

”Den faceliftede i10 står klar hos de danske forhandlere fra 7. januar, og med priser fra knap 85.000 til 125.000 kr. er den skarpt prissat i en klasse, hvor konkurrencen er hård. De danske motorjournalister tog generelt godt imod i10, da første generation kom på markedet, og roste den for sin rummelighed, kvalitet og garanti, og som salgstallene i efteråret viste, har ’familien Danmark’ bestemt også taget den til sig. Med den opdaterede version kommer succesen helt sikkert til at fortsætter,” siger Annegrethe Skovby, pressechef, Hyundai Danmark.

Nænsom ansigtsløftning Udvendigt har i10 gennemgået en nænsom men afgørende ansigtsløftning med nyt design af tågeforlygter, grill og kofangere og ikke mindst LED-kørelys på topmodellen. Indvendigt slår ændringerne også tydeligt igennem med muligheden for sikkerhedssystemer som vognbaneassistent, advarsel for frontkollision og bakkamera – og som prikken over i’et en 7” touchskærm med Apple CarPlay / Android Auto, der giver nye muligheder for at udnytte de mange features, som smartphones kan bibringe køreturen.

”Vi er i dag blevet afhængige af de uendeligt mange onlinemuligheder, som smartphonen tilbyder os, og derfor er det naturligt, at den nye i10 sørger for, at betjeningen af navigation med dansk tale, trafikmeldinger, beskeder, musik og naturligvis telefonen er en integreret del af bilen,” siger Annegrethe Skovby.

Høj driftssikkerhed og lang garanti Foruden muligheden for at integrere smartphonen med bilen byder i10 også på en omfattende mængde standardudstyr. Alt afhængig af udstyrsvariant kan nævnes automatisk start/stop-funktion, fuldautomatisk klimaanlæg, højdejusterbart multifunktionsrat, fartpilot og automatisk nødbremselys ved hård opbremsning. Udover det høje udstyrsniveau kan man glæde sig over, at der per definition sjældent er noget galt med en Hyundai-bil.

”Hyundais høje driftssikkerhed er forudsætningen for, at vi kan tilbyde markedets mest attraktive garanti på fem år uden kilometerbegrænsning. Det er en fordel, hvis man har tænkt sig at køre rigtig mange kilometer om året i sin i10,” siger Annegrethe Skovby.

Hyundai i10

Hyundai i10 til intropris Hyundai i10 er fortsat en af de mest rummelige i sin klasse. Som udgangspunkt er det en 4-personers bil, og på trods af, at den befinder sig en klassen for mikrobiler, er der reelt plads til fem i bilen – og derfor tilbyder Hyundai også muligheden for at tilkøbe en ekstra sele på bagsædet.

Den faceliftede i10 fås i to motorvarianter, 1.0 og 1.25 – begge som benzin, og der er hele fire udstyrsvarianter at vælge imellem: Life, Comfort, Vision og Premium, hvoraf Comfort og Vision er en intro-kampagne. Comfort er bl.a. spækket med udstyr såsom klimaanlæg, fartpilot, varme i sidespejle, multifunktionsrat fra blot 99.995 kr. Opgradering til en Vision model koster kun 10.000 kr. og her får man yderligere varme i rat og forsæder, navigation, touchskærm med Appel CarPlay / Android Auto plus meget mere. Hyundai i10 Vision kan, med en finansiering via Hyundai Finans, fås til kun 2,31 pct. i variabel rente med en månedlig ydelse på 1.211 kr./mdr. og løbetiden er 96 mdr. Udbetaling er 22.775 kr. og ÅOP er 6,44 pct. Det gælder dog om at beslutte sig hurtigt, for tilbuddet gælder kun til den 31. januar 2017.

Priserne på Hyundai i10 begynder ved 84.995,- for en i10 1.0 ECO, og takket være en opgraderet motorstyring, og en forbedret gearkasse med lavere friktion, har Hyundais europæiske ingeniører fået motorerne til at køre endnu længere på literen samtidigt med, at der udledes mindre CO2. fx kører 1.0 motoren op til 25,0 km/l (EU-norm), og CO2-udledningen er reduceret fra 98 til 93 g/km.

Udviklet af Bilinfo